Welke voordelen zijn er voor cursisten van het UCT? (studentenkaart, groeipakket, opleidingsverlof,…)

Vlaams opleidingsverlof

Vlaams opleidingsverlof is enkel mogelijk in de context van een taalcursus Nederlands voor Anderstaligen.

Groeipakket

Volg je een dagcursus Nederlands voor Anderstaligen niveau 1, 2 of 3, bezorg ons dan het aanvraagformulier.
We vullen het voor je in.

Studentenkaart Universiteit Gent

Je kan geen studentenkaart van de Universiteit Gent ontvangen.

Toegangskaart Universiteit Gent

Je kan een toegangskaart van de Universiteit Gent aanvragen. Daarmee kan je aan studententarief gebruik maken van de studentenrestaurants en de sportinfrastructuur. Als je een toegangskaart wil aanvragen dan vul je het aanvraagformulier in en verstuur je het samen met een bewijs van je inschrijving aan het UCT naar de Directie Studentenvoorzieningen, Sint-Pietersnieuwstraat 45, 9000 Gent. Als je recht hebt op een toegangskaart dan krijg je de kaart thuis toegestuurd.

Korting openbaar vervoer

Als je jonger bent dan 26 dan kan je een attest aanvragen voor een goedkoper treinabonnement. Stuur daarvoor een e-mail naar uct@ugent.be.

← Naar het FAQ overzicht