Hoe kan ik betalen?

Je kan niet met cash betalen. Lees hier wat onze betaalmethodes zijn.

  • Met bancontact of creditkaart in ons inschrijvingssecretariaat.
  • Via overschrijving: Na je inschrijving ontvang je een e-mail van noreply.sap@ugent.be. In de bijlage van deze e-mail vind je je factuur terug, inclusief betalingsverzoek. Het is belangrijk dat je de gestructureerde mededeling vermeldt bij je overschrijving. Het verwerken van een overschrijving duurt 3 tot 7 werkdagen.
    Let wel: Eventuele bankkosten (bij een overschrijving vanuit het buitenland) zijn voor de cursist.
  • Via opleidingscheques
    • Voor werknemers:
      Je kan met opleidingscheques voor werknemers betalen maar enkel voor een cursus Nederlands voor Anderstaligen. Meer informatie kan je vinden op de website van de Vlaamse overheid.
    • Voor werkgevers:
      Je kan betalen via de KMO-portefeuille. Daarnaast kunnen bedrijven en zelfstandigen ook betalen via opleidingscheques. Voor een vlotte afhandeling van je inschrijving raden we aan om dit te vermelden voor je inschrijving. Voor een geldige inschrijving is het belangrijk dat je een e-mail stuurt naar uct@ugent.be met de bestelbon en deze gegevens:
      • de naam van de cursist en de naam van de taalcursus
      • de firmanaam
      • het bedrag dat je wil betalen met opleidingscheques
      Nadat we deze gegevens hebben ontvangen, zal je een e-mail ontvangen met een factuur met de betaalgegevens. Nadat je de betaling in orde hebt gebracht, finaliseren we de inschrijving.

      Let wel: De deadline voor het betalen via opleidingscheques is 1 werkdag voor de start van de cursus.

      Het erkenningsnummer van het UCT is DV.O200542 Universitair Centrum voor Talenonderwijs – Vakgroep Taalkunde (opgelet: de O na DV. is een letter en geen nul!!). Als je nog geen autorisatienummer hebt, dan raden we aan om dit ten laatste 6 weken voor de start van de cursus aan te vragen.

  • Via interne betaling (enkel voor personeel van de Universiteit Gent)
  • Via interne bestelbon (enkel voor een betaling via een project of BOF-krediet)
    Je schrijft je in voor een cursus via OASIS. Daarna maak je in SAP een interne bestelbon aan met deze gegevens:
    • ons vakgroepnummer: LW06
    • het artikelnummer: 3000033
    • een mededeling: naam cursus en cursuscode (bv. EN15, FR02…) – zie cursuspagina
      Verstuur deze bestelbon naar uct@ugent.be. Daarna versturen we een interne verkoopfactuur naar je vakgroep zodat de registratie in SAP in orde is.
  • Via interne transfer (enkel voor WBS-element of kostenplaat)
    Je schrijft je in voor een cursus via OASIS. Daarna stuur je een e-mail naar uct@ugent.be met deze gegevens:
    • de naam van de cursist
    • de cursuscode (bv. EN15, FR02…) – zie cursuspagina
    • het te betalen bedrag
    • het WBS-nummer en het fonds of de kostenplaats en het fonds
    • het vakgroepnummer
    • het intern order (indien nodig)
      Nadat we je e-mail ontvangen hebben, voeren wij de interne transfer uit.
← Naar het FAQ overzicht